At your service!

Algemeen
BetaalFlexibel
BetaalGespreid
GebruikFlexibel

Wat betekent JKP of jaarlijks kostenpercentage?

Het jaarlijks kostenpercentage – afgekort JKP – geeft aan wat de totale kosten van een lening zijn per jaar. De wet schrijft het vermelden van het JKP voor, zodat jij de voorwaarden en kosten van verschillende leningen bij verschillende aanbieders beter met elkaar kunt vergelijken. In het JKP zit natuurlijk de rente maar ook alle kosten die een kredietverstrekker in rekening brengt voor het afsluiten van de lening.

Als jij ervoor kiest sneller af te lossen dan de standaardsituatie beschrijft, dan zijn je kosten lager. Mocht je om welke reden dan ook langzamer aflossen, dan worden de totale kosten van een krediet hoger. Je betaalt dan over een langere periode rente.

Krijg ik bij GebruikFlexibel een BKR registratie?

Nee, je wordt niet geregistreerd bij het BKR. Het gaat hier niet om een lening of financiering.

Wat moet ik doen bij diefstal?

Doe dan altijd meteen aangifte bij de politie en neem binnen 24 uur contact op met Kedin. Bij diefstal geldt een standaard risico voor jou als klant ter hoogte van de dagwaarde van het product.

Hoe verlopen de betalingen van de termijnen?

Het maandelijkse bedrag wordt via automatische incasso van het opgegeven rekeningnummer afgeschreven.

Hoe moet ik het inleveren?

Wanneer je geen gebruik meer wilt maken van het product, vragen wij je om dit aan ons per email te laten weten. Je krijgt dan van ons informatie over wat je moet doen.

Van wie is het product?

Kedin blijft eigenaar van het product. Wanneer je geen gebruik meer wilt maken van het product, vragen wij je om dit aan ons per email te laten weten. Je krijgt dan van ons informatie over wat je moet doen.

Krijg ik een BKR registratie als ik BetaalGespreid aanvraag?

Ja. Ter bescherming van “overkreditering” worden in Nederland alle kredieten boven de 250 Euro geregistreerd bij het Bureau Krediet Registratie.

Welke documenten hebben jullie nodig als ik BetaalGespreid aanvraag?

Wil je minder dan 1000,- euro? Dan is in de regel een kopie van de voor- en achterkant van je identiteitsbewijs genoeg. Bij sommige (web)winkels vragen wij aanvullende documenten. Wil je meer ruimte dan vragen wij ook om een bankafschrift van de laatste twee maanden van de rekening waarop je inkomen wordt bijgeschreven en de woonlasten worden afgeschreven. Tot slot willen we dan ook nog een loonstrook.

Hoe werkt BetaalGespreid?

BetaalGespreid is een aflopend krediet. Je betaalt het geleende bedrag in maandelijkse termijnen. Hoe meer termijnen, hoe lager je maandelijkse aflossing. En hoe minder termijn, hoe hoger je maandelijkse aflossing.

Hoe neem ik geld op met BetaalFlexibel?

Log in bij MijnKedin en geef het gewenste bedrag door. Dit wordt binnen 24 uur op je bankrekening gestort.

Welke documenten hebben jullie nodig als ik BetaalFlexibel aanvraag?

Wil je minder dan 1000,- euro? Dan is in de regel een kopie van de voor- en achterkant van je identiteitsbewijs genoeg. Wil je meer ruimte dan vragen wij ook om een bankafschrift van de laatste twee maanden van de rekening waarop je inkomen wordt bijgeschreven en de woonlasten worden afgeschreven. Tot slot willen we dan ook nog een loonstrook.

Krijg ik een BKR registratie als ik BetaalFlexibel aanvraag?

Ja. Ter bescherming van “overkreditering” worden in Nederland alle kredieten boven de 250 Euro geregistreerd bij het Bureau Krediet Registratie. Het bedrag dat wordt geregistreerd is het bedrag dat jouw maximale opnameruimte is.

Waarom zou ik meer ruimte willen dan ik nu direct nodig heb?

BetaalFlexibel is een doorlopend krediet en biedt nu en in de toekomst flexibiliteit. Zonder een nieuwe aanvraag kun je gewoon de ruimte gebruiken die je nodig hebt en tot je limietbedrag opnemen. Eerdere aflossingen kun je dus gewoon weer gebruiken voor iets anders.

Wanneer weet ik of mijn aanvraag is goedgekeurd?

Bij bedragen tot 250 Euro weet je het direct. Hogere aanvragen proberen we binnen één werkdag te behandelen. Je ontvangt van ons een e-mail.

Hoe werkt boetevrij aflossen?

Simpel. Je kan altijd eerder, vaker of meer aflossen. En dat is gratis.

Kan ik overal betalen met BetaalGespreid of BetaalFlexibel?

Met BetaalFlexibel kun je overal betalen zolang je binnen je kredietlimiet blijft. Het geld dat je opneemt komt op je eigen rekening.
Met BetaalGespreid betaal je alleen bij winkels en bedrijven die bij Kedin zijn aangesloten. Vraag je verkoper naar de mogelijkheden.

Wat moet ik doen als er onderhoud of reparatie nodig is?

Met GebruikFlexibel heb je een goed werkend product en betalen wij eventuele kosten voor reparatie en onderhoud*. Hiervoor kun je contact met ons opnemen om aan te geven wat er aan de hand is. Wij laten je dan weten waar je het beste terecht kunt.

*Bekijk de voorwaarden voor meer informatie.

 

Ik heb een klacht over Kedin. Bij wie moet ik zijn?

Hoewel we ons uiterste best doen om je altijd tevreden te houden als klant, kan het zijn dat je ergens ontevreden over bent. We vragen je om de klacht te melden aan ons. Dat kan per e-mail aan klachten@kedin.nl of telefonisch op nummer 088-666 81 00. Mocht je niet tevreden zijn met de behandeling van je klacht, dan kun je bij kredieten contact opnemen met het Kifid.

Bel ons op 088 – 666 81 00

Wij staan maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 17.00 voor je klaar.